Allmänt om fåglar: tam sothöna!!!

2018-04-24 19:30:47, johanna
Hej! Jag är helt tokig i fåglar! Alla egentligen, men dom jag har haft närkontakt med de senaste åren är: kråkor, kajor, fiskmåsar, änder och nu senast en sothöna :)) Jag köper olika slags mat till olika sorter och fåglarna känner igen mig, följer mig osv. Men nu till en sak jag aldrig upplevt tidigare!! Jag bor nära en tjärn och i några veckor har en sothöna vågat sig mer och mer fram :) den senaste veckan har hon blivit så tam att hon kommer "springande" över vattnet när jag går ner mot tjärn, och kommer fram till min väska, där jag har maten, och äter från handen, och jag får även klappa henne :)) Jag är så nyfiken om det här är vanligt bland sothöna? Har även en liten hund med mig som hon går tätt intill. Hoppas på svar!! :)

2018-04-24 20:41:30, johanna
Här är min fantastiska engelska undulat:)

2018-04-24 20:20:42, Steve
Hej Johanna! Visst är det trevligt med fåglar. Låter väldigt spännande det du skriver. Med lite tålamod och med lite "muta" så kan man nog få bra kontakt med många olika fåglar. Att just en sothöna blivit dig tillgiven är nog inte speciellt vanligt. Grattis!

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: tam sothöna!!!

Tillbaka till kategorin: Allmänt om fåglar

Extra sida

Nu under hösten och vintern finns det kanske tid att snickra ihop lite holkar
Du kan få några tips här på: Fågelholkar

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2018 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve