Fågelobservationer: Rördrom i Norrland!

2017-05-26 23:13:28, Arne Nilsson
Jodå, det verkar som en häckning! En vecka senare är den kvar på samma plats, och jag hörde tydligt en som spelar och en till som smög omkring i vassen. Den hade ett annat läte för sig, ett klagande mer lågmält ljud. Jag har spelat in ljudet, men kan bara bifoga bilder till inlägget tyvärr. Svårt att få en bild på den där i tätvassen, men med tålamod...

2017-05-20 23:18:20, Arne Nilsson
Jag har hört en rördrom i en typisk vass i Örnsköldsviks kommun i Västernorrland. Det går inte att ta fel på att det är en Rördrom, men det är knappt man tror sina öron ändå - Så långt norrut har jag aldrig hört talas om någon obs?? Ingen bild, det är inte så lätt precis... Men tänkt försöka spela in ljudet!

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Rördrom i Norrland!

Tillbaka till kategorin: Fågelobservationer

Hjälp småfåglarna i vinter

På sidan "Vinterfågelmatning" får du tips om hur du bäst kan hjälpa småfåglarna under vintern.

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2017 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve