Fågelobservationer: Unga ejdrar?

2018-05-16 16:18:57, Annelie
Bild 2

2018-05-16 16:19:47, Annelie
Bild 3, hela familjen...

2018-05-16 16:16:51, Annelie
Hej! Såg denna "familj" med ejdrar idag på en klippa i Varberg (Kattegatt). Jag undrar om den hanen och honan som står upp och de som jag har på bild, är fjolårsungar eller om det är årets ungar som blivit så stora? Jag har försökt hitta några ungar hela våren, men inte sett några, så jag undrar om jag har missat dem och att de redan är så här stora. Den sista bilden visar de två vuxna ejdrarna, gudingen och ådan liggande på klippan. Jag har sett mängder med han-ejdrar en bit från land men inte några honom med ungar, vilket är konstigt, därför att jag brukar fotografera dem varje år. De är så söta när de är alldeles chokladbruna och duniga :) Tacksam för besked! / Annelie

2018-05-17 11:43:52, Steve
Ejdrarna har nog inte fått sina ungar ännu. De ejdrar som du visade på bilderna är alla vuxna individer. Att någon hanne där såg annorlunda ut beror på att den inte hade sin praktdräkt som den andra hannen.

2018-05-16 16:18:01, Annelie
Här är de "unga" ejdrarna, bild 1.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Unga ejdrar?

Tillbaka till kategorin: Fågelobservationer

Fågelkameror

Se live-sändningar på olika fåglar som häckar.
Havsörn
Fiskgjuse
Svart stork
Hägerkoloni
Mindre skrikörn
Kattuggla

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2018 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve