Vilken fågel?: Ägg från vilken fågel?

2017-07-28 09:31:55, Micke
Nu har det blivit 3 ungar utav de 5 äggen. De har börjat att bli ganska stora. Vi tror nu att det är tornfalk. Kan någon bekräfta detta eller är det för tidigt att se? Fortfarande väldigt svårt att få en bild av föräldrarna

2017-06-27 19:24:38, Micke
Från vilken fågel kommer dessa ägg? Boet är placerat ca 2m över marken vid takfoten mellan 2 byggnader. Fågeln är ljus och flyger så fort att man närmar sig boet så det är svårt att se vad det är för fågel. Större än en duva, biotop: vid en sjö med barrskog runt omkring i Gästrikland

2017-06-27 20:28:16, steve
Svårt att gissa. Försök att fota fågeln så blir det enklare. Nu kan jag bara gissa på en måsfågel kanske.

2017-06-28 22:22:09, Micke
Jag ser att det är en rovfågel, ljus undersida och mörk ovanpå. Möjligen en tornfalk men färgen på äggen stämmer inte på de bilder på tornfalksägg som jag hittar på nätet. Försöker med bild på fågeln

2017-07-28 10:39:52, Steve
Hej! Syns nu tydligt att det är tornfalk. Trevligt!

2020-05-24 15:10:46, Inger
Hej for en liten brun fågel upp o skrek höll på trampa på boet liten brun rödbrun ca 20till30 cm den hade lagt i skogen på marken mindre än än fasan kan det va Järpenbor el vaktel haninge Häringe slott tacksam för svar

2017-06-29 07:38:42, steve
Skulle kunna vara pilgrimsfalk. I så fall skulle det ju vara väldigt intressant.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Ägg från vilken fågel?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Jämför några av våra vanligaste fåglar

Sveriges mesar
Sveriges trastar
Sveriges finkar

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2024 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve