Vilken fågel?: Dröm?

2017-10-18 08:43:02, steve
Kommer inte på någon vild svensk fågel som det skulle passa in på. Kan ha varit en typ av brevduvor som färgmässigt i princip kan se ut hur som helst.

2017-10-17 17:58:21, Malena
Hej! Jag vaknade vid 8 den 30 augusti på norra Öland (Horns udde) 2-300 meter från Kalmar sund. Genom fönstret så jag två fåglar, en som satte sig till ro i ett litet träd och en som satt i ett träd nära. De var stora, som duvor. Jag lyckades peta in i hjärnan en bild när den fågel som satte sig sist kom till ro och rättat in sina vingar intill kroppen. Min uppfattning blev att dedt var en helt vit fågel med ett brett blått band mitt på kroppen. Som jag fick för mig var det ett blått fält som blev bredare av att vingen hade ett blått fälkt ytterst. Så skulle jag titta närmare och skrämde bort dem. De flög runt hörnet så jag kunde inte se deras flykt. Hela jag var uppfylld av att jag aldrig sett någon liknande fågel! Tofsvipor syns där och ormvråken och havsörn och någonsorts falk. Det här var inte sjöfågel. Någon som kan hjälpa mig att förvandla denna "drömbild" till en verklig fågel?

2017-11-03 14:22:40, steve
Tänkte oxå på nötskrika.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Dröm?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Hjälp småfåglarna i vinter

På sidan "Vinterfågelmatning" får du tips om hur du bäst kan hjälpa småfåglarna under vintern.

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2017 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve