Vilken fågel?: En pytteliten

2017-11-03 07:41:20, Rebecka
Kollade bilder. Ja, jag tror du hade rätt. Söt liten rackare.

2017-10-24 15:01:54, steve
Ganska säker på att det var en gärdsmyg.

2017-10-24 14:38:59, Rebecka
Såg en liten fågel, inte större än en kungsfågel, fast mycket knubbigare - som en liten boll. Trodde först det var en mus på marken, men sen flög den en bit. Den var mörkt brun, aningen ljusa fläckar ängst ut på vingfjädrana, kort stjärt, liten spetsig näbb. Utan att vara expert, men ändå mer van än gemene man: jag har aldrig sett en liknande förr. Min fåglebok "Europas fåglar" gav inget svar, inte ens i närheten. Var längst ute på Bungenäs (Gotland), där flyttfåglar kan ta en paus ibland, men mobilkameran envisades med att ta fokus på grenarna där den flyttade sig runt inne i en buske. Fick ingen klok bild. Den var inte jätteskygg, men satt inte still en sekund.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: En pytteliten

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Hjälp småfåglarna i vinter

På sidan "Vinterfågelmatning" får du tips om hur du bäst kan hjälpa småfåglarna under vintern.

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2017 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve