Vilken fågel?: Vilken fågel?

2017-12-28 14:08:08, Oskar Forsling
Och en sista.

2017-12-28 16:28:31, Oskar Forsling
Tack Steve! Nu kan vi luta oss tillbaka och slappna av igen.

2017-12-28 15:33:29, steve
Helt riktigt en siska. Det är en gråsiska. De gråsiskor som finns i södra delarna av landet är tämligen bruna i dräkten medan de mer norrifrån mer ljusare och grå.

2017-12-28 14:07:16, Oskar Forsling
Här kommer ytterligare en bild.

2017-12-28 14:00:18, Oskar Forsling
Hej Jag och min pappa har nu suttit över jul och tittat ut över fågelbordet och kärven. De "vanliga" fåglarna har givetvis dykt upp men vi har en ny fågel som vi går bet på. Den är tämligen liten, ungefär lika stor som en blåmes. Den är ljusbrun på magen och har ett vitt band tvärs över vingen. Stjärtfjädrarna är delad och den är även brun på huvudet. Den har en mörk/svart liten haklapp. Fågeln ser ju "vanlig" ut och vi har kommit fram till att det ser ut som någon siska, men vi är ju inga experter direkt... Vi vore väldigt tacksamma för hjälp för nu börjar fågeln driva gäck med oss. Bilden är tyvärr lite mörk men jag hoppas ni kan se ändå

2018-01-23 07:34:46, steve
Hmmm....ser ut som en talgoxe?! Sveriges vanligaste fågelbordsbesökare.

2018-01-22 23:25:33, Mari
Denna fågel gillar jordnötter. Kom på besök endast en dag. Har inte sett den tidigare. Känner någon till den?

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vilken fågel?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Fågelkameror

Se live-sändningar på olika fåglar som häckar.
Havsörn
Fiskgjuse
Svart stork
Hägerkoloni
Mindre skrikörn
Kattuggla

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2018 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve