Vilken fågel?: Vilken fågel?

2018-03-11 16:22:42, steve
Hej Katten! Fågeln på trädstammen är en trädkrypare.

2018-03-10 23:04:31, Katten W
Såg denna i ett grönområde i en småstad i värmland. Vad är det? Liten, inte många cm lång kropp. Rörde sig fort. Tyvärr bara suddiga bilder på den.

2018-03-11 16:24:08, steve
Den svarta anden är nog ändå en vanlig gräsand men som har pigmentfel i fjäderdräkten. Kan också vara en korsning av gräsand och tamanka.

2018-03-11 15:57:40, Malin Zetterlind
Denna "svarta and" var ensam bland en stor flock gräsänder - vad är det för fågel? Dålig bild men den var helt svart utom lite avgränsat område ca 6 x 5 cm på vingarna som var vackert brunmönstrat.

2018-04-25 22:15:16, Malin
Idag såg jag en liten fågel i trädgården som jag inte hittar någonstans när jag söker efter den på nätet eller i någon av mina fågelböcker. Den var ljust orange på bröstet som gick upp lite på sidorna och längs med vingarna, även ljusgrå. Mörkgrå på huvudet och två svarta streck längs nacken. Tydliga mönster i olika färger på vingarna, svart, grå och brun med inslag av rödorange. Kornsvarta ögon och orangea ben. Kan någon hjälpa mig att försöka komma på vad detta kan vara?

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vilken fågel?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Fågelkameror

Se live-sändningar på olika fåglar som häckar.
Havsörn
Fiskgjuse
Svart stork
Hägerkoloni
Mindre skrikörn
Kattuggla

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2018 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve