Vilken fågel?: Småfågel i västerbotten

2018-07-23 20:11:46, Marcus
Jag förstår att en sökfunktion kan ge såna svar på denna fågel. Det man först bör kolla på är dock näbben, som är alldeles för grov för en insektsätande sångare. Detta är en fröätare, en fink. Vingbandet passar utmärkt på bofink och anledningen till att den är så grå i färgen är för att det mycket riktigt är en ungfågel.

2018-07-23 10:15:22, Gabriella
Jag skrev just i en existerande tråd men jag vet inte om det verkligen blev skickat, så ber om ursäkt om det blir dubbelpostat på något vis. Jag stötte på denna en kväll förra veckan. Barrskog utmed en å nära kusten i västerbotten. Sökfunktionen föreslår Löv- eller Lundsångare. Och visst stämmer färgerna ganska bra men den här har inget ögonbrynsband och dessutom verkar den ha ljusa band på vingarna så jag vet inte vilken av dem det skulle kunna vara. Ungfågel? Är det någon som har en någorlunda säker uppfattning om vilken fågel det är?

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Småfågel i västerbotten

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Holkar och fågelmatning

Här nedan kan du få lite information hur du snickrar ihop en fågelholk samt tips på vinterfågelmatning:
Fågelholkar

Vinterfågelmatning

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2019 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve