Vilken fågel?: Ekerö

2018-07-28 06:55:25, Marcus
Det är nästan alltid svårt att säga utifrån beskrivningar. Jag tycker dock det stämmer bra på en tärna, även fast dom inte är särskilt stora. Skräntärna är ju den största och är i storlek med en trut ungefär, men den har ett kort skränande läte.

2018-07-29 19:56:43, Per Skoog
Hej Marcus! Inte en tärna... är i princip uppväxt i skärgården sedan koltåldern... //Per

2018-07-27 13:23:55, Per Skoog
Flög precis förbi en fågel över huset som jag inte hittar i mina fågelböcker. Den var på relativt hög höjd, rätt stor, väldigt ljus åt det vita hållet.... smala långa vingar, något formade som en boomerang, inga pennor eller liknande, smala vingspetsar. Kroppen smal, inte jättelång vad jag kunde se. Ljudet var ett kort tjut, som en rovfågel.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Ekerö

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Holkar och fågelmatning

Här nedan kan du få lite information hur du snickrar ihop en fågelholk samt tips på vinterfågelmatning:
Fågelholkar

Vinterfågelmatning

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2019 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve