Vilken fågel?: Vilken fågel?

2018-07-29 08:42:11, Marcus
Detta låter ju spännande! Vilken stad var det du såg den i? Beskrivningen passar dåligt med någon av våra inhemska fåglar, men rätt bra med bronsibis. Bronsibisen är en sällsynt gäst som inte är årlig i landet.

2018-07-29 12:00:02, Benjamin
Skänninge,Östergötland. Ja rätt så lik må jag säga. Men den jag såg var riktigt svart. Men vem vet det kanske va en Bronsibis.

2018-07-29 12:28:27, Marcus
Fåglar kan se mörkare ut beroende på ljusförhållanden och om fågeln blivit blöt. Du får väldigt gärna kontakta någon lokal fågelklubb och berätta vad du sett. Om det verkligen är en bronsibis så skulle det glädja många fågelskådare om den finns kvar i området.

2018-07-28 21:00:45, Benjamin
Såg en annorlunda fågel ikväll runt en å i min hemstad. Helsvart med lång mörkljus näbb,näbben va liksom bjöd neråt. Själva fågeln va rätt så ovanligt stor också. Sökte runt själv men hitta inget som matchande med vad jag såg. Det enda som kom nära va en fågel med namn ”Hadada Ibis”.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vilken fågel?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Holkar och fågelmatning

Här nedan kan du få lite information hur du snickrar ihop en fågelholk samt tips på vinterfågelmatning:
Fågelholkar

Vinterfågelmatning

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2019 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve