Vilken fågel?: Liten med oreangeröd stjärt

2018-08-12 21:30:52, Camilla
Tackar så mycket för svaren! Den är väldigt vacker redan nu, men då hoppas jag att han kommer tillbaka till våren i finkostym :) Jag har inget långt teleobjektiv, men ibland, med mycket tålamod, kommer jag tillräckligt nära för en hyfsat skarp bild.

2018-08-12 11:30:49, Marcus
Väldigt fin bild ja! Men det är ingen hona utan en hane som inte är riktigt utfärgad (årsunge). Den vita pannan skymtas under de brunare fjäderspetsarna, liksom den svarta hakan. När den nött bort de bruna fjädertopparna till våren kommer den vara färgstark med grå rygg, vit panna och svart haka.

2018-08-12 09:05:06, Magnus
Fin bild på en hona Rödstjärt!

2018-08-12 04:02:00, Camilla
Har denna på besök i trädgården varje dag. En aning större än talgoxe. Kan någon säga vad det är för fågel? Tack på förhand! (förra inlägget såg man knappt fågeln, provar igen med beskuren bild)

2018-08-12 03:57:03, Camilla
Har denna på besök i trädgården varje dag. En aning större än talgoxe. Kan någon säga vad det är för fågel? Tack på förhand!

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Liten med oreangeröd stjärt

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Holkar och fågelmatning

Här nedan kan du få lite information hur du snickrar ihop en fågelholk samt tips på vinterfågelmatning:
Fågelholkar

Vinterfågelmatning

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2019 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve