Vilken fågel?: Vad är detta för en liten?

2018-09-08 23:45:08, Joel
Hej. Jag fick syn på något litet, som enligt mig ser it som en fågel. Aldrig sett något liknande. Den spanades idag i hindås. Sög nektar. Snabb och rörde sig som en blomfluga, eller vad dom heter. Den var ca 2-3 lång exkl näbben. Har fler bilder och även en film med lite bättre kvalite om det skulle behövas. Vet inte hur jag laddar upp den dock? Vänliga hälsningar Joe

2018-09-08 23:53:21, Joel
Såg ju att bilden var helt värdelös. La upp videon på youtube. Finns med bättre kvalite om det skulle behövas. https://youtu.be/A-5C0DOVwqU

2018-09-09 06:59:38, Steve
Hej Joel! Det är ingen fågel som du videofilmat utan en svärmare (fjäril). Tycker det ser ut som en större dagsvärmare. Varje år får vi in rapporter om folk som sett kolibrier i sin trädgård och då är det alltid en fjäril och oftast då en dagsvärmare.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vad är detta för en liten?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Holkar och fågelmatning

Här nedan kan du få lite information hur du snickrar ihop en fågelholk samt tips på vinterfågelmatning:
Fågelholkar

Vinterfågelmatning

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2019 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve