Vilken fågel?: Vilken fågel?

2018-11-02 17:41:31, K
Hej Gör det att artbestämma fågeln utifrån denna bild? Bilden togs vid Gälvekusten i somras mitt på dagen. Mycket stort avstånd. Är det ens en riktig fågel eller är det en attrapp/skrämma? Tack på förhand

2018-11-02 17:45:33, K
Voila

2018-11-02 17:54:37, K
Asdf

2018-11-03 09:49:48, Marcus
Spännande bild! Jag är själv från gävle och hade nog också hajat till på denna. En stor uggla bör det ju vara, men frågan är om det inte är en attapp för att skrämma måsar? Det är vanligt att man sätter upp såna vid bryggor och båthus. Kan bara tänka mig att det skulle vara en berguv annars, men det känns orimligt (fast inte omöjligt) att den skulle sitta så öppet mitt på dagen. Såg du om den mobbades av några måsfåglar?

2018-11-03 12:41:37, K
Hej och tack för svaret. Det förekom ingen mobbing vad jag kunde se. Bilden är tagen från Furuskärs (äventyrsön) västsida ut mot någon av uddarna västerut. När jag sökte efter motivet någon timme efter att bilden togs kunde jag inte återfinna det. Det kan naturligtvis bero på att jag sökte på fel ställe. Väldigt avlägset motiv som sagt. 

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vilken fågel?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Extra sida

Nu under hösten och vintern finns det kanske tid att snickra ihop lite holkar
Du kan få några tips här på: Fågelholkar

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2018 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve