Vilken fågel?: Vilken fågel?

2019-02-22 19:14:36, Stinne
Tusen tack för hjälpen, Marcus! Bilden lurade mig att tro att den hade banditmask samtidigt som jag hade för mig att lavskrika var mycket mindre, men nu ser jag att det stämmer. Då blir det till att sätta sig ute med lite korv och hoppas på att få handmata dem ;-) De är tre stycken som kommer förbi dagligen

2019-02-22 19:31:59, Marcus
Hej kelly. Det är en gråhäger, som hör till våra svenska häckande fåglar.

2019-02-21 20:36:24, Stinne
Och ytterligare en

2019-02-21 20:33:29, Stinne
Hej! Försöker identifiera denna fågel men lyckas inte hitta något som stämmer. Den har ungefär samma storlek som en koltrast och väldigt vackert rödbrun under svansen också. Jag ser inget tydligt mönster på vingarna och inget vitt.

2019-02-21 20:34:35, Stinne
Ytterligare bild

2019-02-22 17:07:12, Kelly
Hej! Gick en promenad och fick syn på denna fågel.Vad heter den? Känns inte som den hör hemma i Sverige och flugit vilse

2019-02-22 09:32:22, Marcus
Det är lavskrikor. Dom är utpräglade "urskogsfåglar" och finns i norrland ner till gästrikland ungefär, främst i inlandet. Dom brukar vara väldigt orädda och kan ibland matas ur handen med tex falukorvsbitar.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vilken fågel?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Fågelkameror - livesändning

Klicka på "Play"-knappen för att starta livesändningen:
Nattskärra
Mindre skrikörn 1
Fiskgjuse 1
Svart stork
Gråhäger
Fiskgjuse 2
Mindre skrikörn 2

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2019 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve