Vilken fågel?: orange, svart rygg svart huvud

2019-05-15 13:08:49, Marcus
Har svårt att hitta något bättre alternativ. Hur såg näbben ut? Hur rörde dom sig? Lät dom något?

2019-05-15 13:19:17, torgny
såg dom i min målskjutningskikare på cirka 120 m under cirka 2 minuter tyvärr ingen läte jag kan referera till dom gick på korta ben och plockade i strandkanten som jag såg helt svarta huvuden ,näbb (kan ej speca typ av näbb) och helt svarta spetsiga vingar och buken klart gul/orange tyvärr det enda jag kan ge som beskrivning skall fortsatt kolla om dom återkommer / torgny

2019-05-15 08:15:14, torgny
nix tyvärr ingen sådan dom känner jag igen =( denna var helt mörk ej mellerad endast klart orange kropp och hel täckande svart rygg och huvud

2019-05-14 20:52:06, torgny
har skapat en ny våtmark och hade idag besök av två st oranga fåglar med svart rygg och svart huvud bedömer dom som större än sädesärla och mer satt i kroppen, letade i fågelböcker men kom igenstans ,någon som har förslag ?

2019-05-14 21:28:09, Marcus
Bergfink hane ser precis ut så.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: orange, svart rygg svart huvud

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Holkar och fågelmatning

Här nedan kan du få lite information hur du snickrar ihop en fågelholk samt tips på vinterfågelmatning:
Fågelholkar

Vinterfågelmatning

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2019 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve