Vilken fågel?: Väckt av fågelsång

2019-06-20 09:11:08, Johannes
Hej! Blev väckt av några nätter sedan av ett ganska fågelljud som jag inte hört förut men som var intressant eftersom det lät så musikaliskt. Jag har försökt återskapa det här (jag är musiker men det var mitt i natten så mitt minne kan vara bristfälligt): https://instaud.io/3Q5C Någon som kan hjälpa mig? Har frågat ornitologvän som dock inte var säker.

2019-06-20 14:39:40, Steve
Jag skulle gissa på talgoxe .

2019-06-21 09:02:03, Johannes
Första halvan låter ju talgoxe men den där svängen på slutet känner jag inte igen som talgoxe.

2019-06-21 09:22:10, Marcus
Låter ju verkligen som en talgoxe både på tonläge och ramsan den sjunger. Talgoxen är känd för att ha många olika sånger som dom växlar mellan, varav detta är en variant. Bra återskapat!

2019-06-21 22:17:38, Johannes
Jaså, det kan variera sig mer, det visste jag inte, har bara hört typ två varianter tidigare. Men det är bara med min fågelbok, jag har inga "riktiga" kunskaper. Talgoxar har vi gott om här även om de inte brukar vara så där högljudda mitt i natten. Tack för hjälpen!

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Väckt av fågelsång

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Fågelkameror - livesändning

Klicka på "Play"-knappen för att starta livesändningen:
Nattskärra
Mindre skrikörn 1
Fiskgjuse 1
Svart stork
Gråhäger
Fiskgjuse 2
Mindre skrikörn 2

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2019 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve