Vinterfågelmatning: Vårfåglar?

2014-03-19 09:47:20, Linda
Hej, Jag är helt novis på fågelmatning men började i november när vi flyttade till nytt hus med skogen som granne i Uppsalatrakterna. Hela vintern har jag haft blåmes, talgoxar, gulsparvar och någon enstaka domherre. Nu har det tillkommit massor med koltrastar och massa med fåglar som påminner om gulsparven, men är mer jämna i sin färg, inte lika spräckliga. Sen tror jag att det är starar. Jag har matat med vilfågelblandning, talgbollar och nötter men undrar om jag ska tillföra någon mat nu när jag fått nya gäster. Många av dom nya äter bara från marken har jag sett.

2014-03-19 09:51:35, Linda
Tillägg är att jag också har haft två större hackspettar som verkligen har accepterat mig fastän jag är ute, nu har det dykt upp många flera vilket inte är populärt hos "mina" hackspettar.

2014-03-19 10:30:10, steve
Ett litet tips är att lägga ut vanligt margarin. Men snart när våren kommer på riktigt så slutar de flesta fåglar att besöka fågelbord. De övergår då till en diet bestående huvudsakligen av insekter och småkryp.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vårfåglar?

Tillbaka till kategorin: Vinterfågelmatning

Hjälp småfåglarna i vinter

På sidan "Vinterfågelmatning" får du tips om hur du bäst kan hjälpa småfåglarna under vintern.

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2017 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve