Vinterfågelmatning: Fågelfälla

2016-02-16 18:14:40, Agneta Svensson
Varning fågelfälla "Upphängning för fågelmatarstationer". En Större Hackspett hona fastnade med huvudet i en krok till en ställning för en "upphängning för fågelmatarstationer". Kroken blev en fågelfälla när Hackspett honan stoppade in sitt huvud genom kroken och inte kom loss. Håller Hackspetten hona och hane ihop hela livet? Vad händer med Hackspett hanen nu när han tappar sin partner? Båda två brukar besöka vårt fågelbord varje dag under vintern.

2016-02-16 18:35:29, steve
Usch då! Det där såg ju inte bra ut! Jag är inte helt säker men jag tror inte att hannen har samma hona år ut och år in. Även om han skulle ha varit ihop med den här honan tidigare så skaffar han säkert en ny hona till våren. Men trist ändå när olyckor som det här händer.

2016-02-16 19:15:16, Agneta Svensson
Tack Steve för ditt svar. Ja jag hoppas att hanen hittar en ny partner, jag ska binda för någon väv på krokarna så olyckan inte inträffar igen.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Fågelfälla

Tillbaka till kategorin: Vinterfågelmatning

Hjälp småfåglarna i vinter

På sidan "Vinterfågelmatning" får du tips om hur du bäst kan hjälpa småfåglarna under vintern.

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2017 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve