Allmänt om fåglar: Svalor -borttagna elledningar

2017-05-13 18:32:19, steve
Inga problem...de kommer! Svalorna är inte på något sett beroende av elledningar för att sitta. De kan sitta på marken, på tv-antenner eller på trädgrenar.

2017-05-13 14:12:05, Jessica
Hemma, Långaryd Halland, tog dom bort el ledningarna som svalorna alltid satt på. Vad kan dom sitta på nu ???, kan man sätta upp något själv ???, dom har inte kommit ännu brukar vara här runt 3-9 maj, Underbara fåglar som man längtar så efter.

2017-05-20 20:01:16, Carin Rubbestad
Håller på att byta tak på huset från 1902, och det visade sig att det fanns ett svalbo under takåsarna. Nu kommer dom inte längre in där vilket gör mig jätteledsen

2017-05-20 20:03:33, Carin Rubbestad
Håller på att byta tak på huset från 1902, och det visade sig att det fanns ett svalbo under takåsarna. Nu kommer dom inte längre in där vilket gör mig jätteledsen

2017-05-20 20:06:18, Carin Rubbestad
Fortsättning på mitt dilemma...kommer dom att klara sig och kommer dom att hitta någonstans att bo?

2017-05-20 21:27:13, Harald Eriksson
Hej Carin! Nu framkommer det inte riktigt om Du tror att svalboet också är från 1902, för då blir det nog inga fler ungar där! ;-) Nåväl, dina svalor kommer att hitta ett nytt ställe att bygga bo på. Det är fortfarande tidigt på säsongen. Svalor, tillsammans med många andra arter, lägger gärna två kullar under samma sommar, där ungarna från första kullen kan hjälpa till att mata sina småsyskon! De kanske mest spektakulära är skäggmesarna, där ungarna från en tidig förstakull hinner få en egen kull innan sommaren är slut! Med vänlig hälsning/ Harald

2017-05-20 22:46:38, Carin Rubbestad
Tack Harald för svaret

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Svalor -borttagna elledningar

Tillbaka till kategorin: Allmänt om fåglar

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2023 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve