Allmänt om fåglar: Kråkors beteende

2019-10-25 15:16:18, Solis
Har matat kråkor de en hade problem. Nu kommer de och följer mig. Känner de igen mig på utseendet? Är tyst så det är inte på rösten. kan de sen byta område att vara på? Har en följare på andra sidan staden nu och där har jag inte gett ut någon godsak. Intressant men vet de är kloka.

2019-10-27 07:04:12, Marcus
Kråkfåglar kan absolut lära sig känna igen en människa som dom förknippar med mat. Hur länge har du matat kråkorna? Och med vad?

2019-11-05 13:12:09, Solis
Svar till Marcus ang mat. Jag börjde mata då en unge var eftersatt förra sommaren gav den lite av varje såsom ost ,köttbullar någon pastabit , fisk . även frön. Inget bröd utan mer det jag äter. Nu är den pippin helt i sin ordning och flyger som alla de andra. Så ett år har jag matat ca. Ger dem nu också lite.

2019-11-09 09:32:24, Marcus
Okej, det lät klokt. Kråkfåglar kan äta det mesta, men ingen fågel ska ha bröd, speciellt inte fågelungar då det kam vara direkt dödligt. Men det hade du koll på! Kattmat och hundmat är bra mat också. Kråkfåglarna hör till de lättare fåglarna att få "tama" genom matning sedan dom är små, tack vare att dom är sociala och smarta. Det är dock inget att eftersträva då dom kan ställa till problem. Men så länge dom bara "förföljer" så är det nog inga problem. Har hört om uppfödda kajor som satt sig på axeln på främmande cyklister så dom åkt i backen pga överraskningen, eller att kajan tagit sig in i öppna fönster och vänt upp och ner på kök osv.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Kråkors beteende

Tillbaka till kategorin: Allmänt om fåglar

Invasion av ovanlig fågel.

Just nu kommer det in flockar med tallbit från norra Ryssland.
Rapportera gärna här om du ser någon. Äter med förkärlek rönnbär. Är oftast helt oskygga.

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet. E-post till webbansvarig, använd kontaktformuläret.

© 2010-2020 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve