Allmänt om fåglar: Polygon, vad betyder det?

2022-02-17 11:19:34, Stefan
Har fått stillat min nyfikenhet och passar på att tacka dig Marcus, du var inne på rätt spår. Här följer betydelsen ordagrant. Polygon visar ett område istället för en prick på kartan. Ett polygonområde kan vara uppdelat i flera område vilket gör det smidigare när man rapporterar. Askimsbadets polygon är uppdelat i 4 olika område. När man rapporterar söker man på Askimsbadet polygon och klickar på kartan i det område man såg fyndet.

2022-02-15 11:20:19, stefan
Okej, är det som du nämner Marcus, tycker jag spontant det är märkligt att man inte ser polygon till betydligt fler fågelrapporter i samband med arterna/raserna. Den aktuella svartkråkan har befunnit sig på Askimsviken utanför Göteborg och tycker personligen att platsen inte sticker ut nämvärt. Det bör tilläggas att det förekommer även rapporter på svartkråka där polygon inte varit med, så kanske havsviken i Askim är en "udda" plats. Är det så att Marcus misstanke är felaktig och någon vet betydelsen polygon får ni gärna skicka in en förklaring. Mvh Stefan

2022-02-14 22:18:15, Marcus
Jag tror inte det har med fågeln i sig att göra, utan snarare en beskrivning av vart fågeln befinner sig. Alltså polygonen som nämns kan vara en udda formad byggnad eller ett konstverk eller liknande kanske.

2022-02-10 19:43:09, Stefan
Hejsan, Har i samband med rapporter på svartkråka läst polygon. Känner till att svartkråka är en underart/ras till gråkråka men ordet polygon, är det ett tredje ord för samma betydelse? Tacksam för svar. Mvh Stefan

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Polygon, vad betyder det?

Tillbaka till kategorin: Allmänt om fåglar

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2023 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve