Allmänt om fåglar: Tornseglar holk

2016-09-26 10:01:19, Maria
Tack för svaret, då blir det till att bygga holk i vinter, två radhus längor får det bli och hoppas att jag får gäster till sommaren.

2016-09-26 09:35:54, Steve
Jan ska inte säga att jag till 100 procent säker på att de inte skitar ner men det är inte alls på samma sätt som svalor. Den stora utmaningen blir nog snarare att få dem att flytta in i holkarna

2016-09-26 09:35:15, Steve
Jan ska inte säga att jag till 100 procent säker på att de inte skitar ner men det är inte alls på samma sätt som svalor. Den stora utmaningen blir nog snarare att få dem att flytta in i holkarna

2016-09-26 09:28:53, Maria
Jag vill sätta upp tornseglar holkar på huset, men min man säger att det blir så mycket skit(som svalornas boplatser) men detta är ju inga svalor. Jag vill heller inte smutsa ner på gården, det blir i så fall på halva garage taket och på parkeringen där bilen står ett dilemma med andra ord. Hur tror du det funkar är dom som vanligt fåglar och tar med sig avföringen bort från holken?

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Tornseglar holk

Tillbaka till kategorin: Allmänt om fåglar

Jämför några av våra vanligaste fåglar

Sveriges mesar
Sveriges trastar
Sveriges finkar

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2025 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve