Fågelobservationer: Varför är gråsparven ensam?

2022-02-18 15:55:53, Marcus
Det är inget konstigt för en hanne att sitta vid sin boplats och sjunga (kvittra) för att locka till sig en hona och att visa för andra hannar att platsen är upptagen. Troligen har han ett lämpligt hål under takfoten eller taket. Sedan är det ju svårt att säga om det är samma individ mellan åren. Finns ett lämpligt hål där så kommer det kvittra en gråsparv där.

2022-02-07 16:04:06, jjeaxx
Hej Undrar; Varför en Gråsparv som återkommer till min balkong varje dag är ensam? Förra året också, men sedan på Sensommaren 2021, såg jag den, med Sandra gråsparvar nere vid Centrum. Bor högst upp i höghus, i höghusområde, med skog bakom. Matar vanligtvis inte fåglar på balkongen , men när denna lilla gynnare plötsligt började väcka mig igen i början av vintern - efter att ha varit borta flera månader , kunde det inte hjälpas att jag brukar ge han lite frön. (Det dyker då o då upp ngn Blåmes samtidigt med honom. Han kommer morgon o EM. (Första ggn vår 2021, ensam. Då satt han nästan hela dagarna på balkongen och kvittrade SOM EN GALNING. Till juli augusti 2021 varje dag ensam Sedan borta till ? Nov ? NU VARIT HÄR sedan dess igen varje dag ,ensam. Varför är den inte med sin / en flock ?

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Varför är gråsparven ensam?

Tillbaka till kategorin: Fågelobservationer

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2023 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve