Vilken fågel?: Vilken fågel på min balkong?

2020-08-03 11:56:25, Marcus
Här är ytterligare en bild på den :) Jag har ställt ut lite Granola och vatten till den. Den försökte flyga men ser inte skadad ut vad jag kan se, den ser bara okunnig ut. Vet inte hur den hittat hit.

2020-08-03 12:30:30, Marcus
Härligt Kristoffer! Det löste sig =) Jag ville först inte göra detta då den kanske inte hade möjlighet till att flyga. Den seglade iväg fint =)

2020-08-03 12:26:35, Kristoffer Olsson Stenman
Hej, detta är en tornseglare. Väl på marken kan den inte flyga iväg. Du måste ta upp den och släppa den i luften så att den kan flyga iväg. Helst utan en massa hinder i vägen. MVH Kristoffer

2020-08-03 11:27:02, Marcus
Hej! Jag satt i vardagsrummet och hörde hur något gjorde läten från balkongen. Aldrig på nio år med rutan lite på glänt har en fågel hittat in. Nu låg denna livrädd i hörnet. Efter att den blev lite van vid min närvaro vände den äntligen på huvudet och jag kunde ta denna bild. Vad är det för en krabat?

2020-08-03 11:50:31, Marcus
Den rör nu på sig och försökte ta sig in i köket. Den klättrar på väggarna som är ljuddämpande emballage. Det är garanterat en unge. Har film på den när den springer runt. Om ni inte kommer på vad det är kan jag ladda upp filmen.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vilken fågel på min balkong?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Bygga fågelholkar

Nu till hösten är det lämpligt att snickra ihop fågelholkar inför nästa år.
Här en sida som kan vara till hjälp: Holksidan

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2021 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve