Vilken fågel?: Fåglar i fjällen

2020-11-24 10:43:38, Niclas
Stort tack!

2020-11-23 17:31:55, steve
Den bilden är oxå på en blåhake. Detta en ungfågel, som är född samma år som du fotade den. Det är först till våren som den får en vuxendräkt. Det är den roströda stjärtroten som avslöjar att det är en blåhake.

2020-11-23 17:45:40, steve
En rättelse! Ev kan fågeln som hoppas på brädorna vara en ung rödstjärt oxå. Tycker det är lite svårt att avgöra. Både ung rödstjärt och ung blåhake kan se rätt lika ut.

2020-11-23 17:01:04, Niclas
Fantastiskt, tack Steve! Jag hittade en bild som jag inte heller är riktigt säker på. Du har kanske ett svar där också :)

2020-11-23 16:20:10, steve
Ska försöka klura ut vad det kan vara då. Bilden överst med fågeln bland stenar är en stenskvätta. Fågeln där under som springer på brädorna ser ut som en ung blåhake. Nästa fågel som sitter i en björktopp är nog en sångare. Törs inte riktigt säga vilken men lövsångaren är ju vanlig. Sista fågeln som sitter på en gren är en bergfink. Lycka till med skådandet :-)

2020-11-23 16:01:07, Niclas Gilljam Svahn
En fågel till.

2020-11-23 15:59:13, Niclas Gilljam Svahn
Lägger upp mer eller mindre bra bilder på fler fåglar jag såg på turen.

2020-11-23 16:02:22, Niclas Gilljam Svahn
En sista bild, hoppas att de går att identifiera.

2020-11-23 15:57:33, Niclas Gilljam Svahn
Hej, Jag har ett nyfunnet intresse i att spana efter fåglar och under en tur till fjällen i somras såg jag flera fåglar som jag inte lyckats identifiera med hjälp av Fågelguiden. Fick sedan höra om detta forum och känner mig hoppfull med att ni kan hjälpa mig med detta. Tack på förhand Niclas

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Fåglar i fjällen

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Bygga fågelholkar

Nu till hösten är det lämpligt att snickra ihop fågelholkar inför nästa år.
Här en sida som kan vara till hjälp: Holksidan

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2021 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve