Vilken fågel?: Vilken fågel

2020-05-17 22:46:02, Andreas A
Gunter. Gulsparv

2020-05-21 09:29:57, Per
Igår på eftermiddagen såg jag 2 likadana småfåglar (ett par?) som flög och satt i vår hamlade ask inne i Borås. De var ganska livliga och var synliga bara några sekunder. Storleken var som en sädesärlas men det jag tänkte på var att de hade vitt/ljust bröst men med en ljusblå ton som gick startade upp mot hakan. Huvudform och näbb liknade också en sädesärla. Kollade bilder på nätet och det närmsta jag kom var blåhaken, men dessa hade inte så färgstark skrud. Någon som tror sig veta?

2020-05-17 19:29:02, Gunter
Vad är detta för fågel?

2020-05-20 14:19:15, monica kjellson
Hej, igår på Holma golfbana utanför Lysekil såg jag en fågel som jag ej hittar varken här på nätet eller i fågelboken. Det var två till synes likadana så jag tror det var ett par. Tyvärr tog jag ingen bild .Men det är en liten spolformad fågel helt grå på rygg och vingar och huvud vit på buken och färgerna skiljs med en svart rand inte så lång stjärt lite långre näbb än tex gråsparv. Vad kan detta vara för fågel? Undrar Monica Kjellson

2020-05-18 09:46:07, Lena
Tack Marcus, va glad jag blir, första gången jag fått en sån på bild

2020-05-18 05:57:35, Marcus
Vadaren är en roskarl.

2020-05-17 16:28:58, Lena
Vet inte vad detta är Mkt tacksam för hjälp

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vilken fågel

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Bygga fågelholkar

Nu till hösten är det lämpligt att snickra ihop fågelholkar inför nästa år.
Här en sida som kan vara till hjälp: Holksidan

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2021 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve