Vilken fågel?: Vilken trast?

2020-10-06 09:10:13, Marcus
Jag tycker det ser ut som typiska dubbeltrastar. Att den var vit på ryggen kan bero på att någon fjäder låg i oordning.

2020-09-30 23:07:01, Mattias
Tack för svar. Men någon vadare var det inte. Nästan helt säker på att det var en trast. Men väldigt ljus och tydliga vita fält.

2020-09-30 17:23:25, steve
Lite långt borta. Kan tyvärr inte se vad det är. Kan det vara ljungpipare i vinterdräkt?

2020-09-28 22:25:51, Mattias
Hej! Såg en fågel som jag inte kunde identifiera vilken sort det var i en hästhage i Hässlehomstrakten där den umgicks med koltrastar och sädesärlor. Betedde sig i allt väsentligt som en trast (ungefär lika stor som en koltrast) flykten likt en hackspett i bågar. Tänkte först att det kanske var någon form av juvenil större hackspett :) då den hade vita fält på ryggen på samma sätt. Hade tyvärr inte kikare eller bättre kamera än mobilen. Bifogar ändå bild för att uppfatta färgen väl medveten om att den är urdålig och det knappast går att urskilja något. (Zooma in mitt i bilden.) Lite indigo-grå, tydliga vita fält på ryggen/sidan. Är det en ovanligt ljus dubbeltrast?

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Vilken trast?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Bygga fågelholkar

Nu till hösten är det lämpligt att snickra ihop fågelholkar inför nästa år.
Här en sida som kan vara till hjälp: Holksidan

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2021 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve