Vilken fågel?: Koltrast helt flygfärdig?

2021-06-26 11:09:02, margit
ett koltrastpar har häckat ovanpå reglarna till min förbindelsegång mellan hus och garage med tak över. undrar om någon har fakta utöver ruvning och matningstid summa en månad. men sedan övervakar föräldrarna och matar hur länge? har iakttagit ungar flyttar runt i min täppa gömmer sig i lummig grönska och i häck. skator är ett otyg funderade allvarligt med slangbella, de är duktiga på försvara sina ungar och har ett minne från de satt senast hade en unge på grinden till min kaattgård (mina katter får inte gå ut tills jag är säker på alla ungarna hoppat vidare. hur länge dröjer det tills de klarar sig själva och kan flyga? Vetgirig

2021-06-27 14:38:08, Marcus
De flyger ofta några dagar efter att de hoppat ur boet, även fast dom inte flyger speciellt bra i början. När stjärtfjädrarna börjar få samma längd som föräldrarnas så är dom fullvuxna och matas mindre och mindre. Skulle tro att det handlar om max ett par veckor efter att dom lämnat boet. Sedan kan trastarna lägga nästa kull i ett nytt bo.

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: Koltrast helt flygfärdig?

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Bygga fågelholkar

Nu till hösten är det lämpligt att snickra ihop fågelholkar inför nästa år.
Här en sida som kan vara till hjälp: Holksidan

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2021 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve