Vilken fågel?: En konstig fågel

2021-10-27 10:53:39, Per
Fågel med grönt och rött och sitter på en trädgren bör ha varit en gröngöling. Såna finns i de trakterna.

2021-10-27 09:35:17, steve
Svårt att gissa så här utan något foto, men kanske att det var en storskarv som du såg?

2021-10-26 21:54:44, Bea
Hej, jag går ofta i naturen men är ingen fågelspanare, men blir glad om jag ser fåglar eller vilda djur. Den 26/10 såg jag en konstig, stor fågel mitt på dagen under en promenad längs Alvik strand utanför Stockholm. Jag har aldrig sett nåt liknande, en konstig kroppsform med ovanligt huvud. På grund av min förvåning memorerade jag inte exakta detaljer, men möjligen var den khakigrön med nåt rött (eller vitt) fluff på huvudet eller stjärten. Den var ungefär som en and storleksmässigt men smalare kropp i ett konstigt format. Den satt på en trädgren och flög iväg. Jag har tittat igenom bilderna på sökfunktionen men inget liknar det jag såg. Kan det vara en flyttfågel från annat land som navigerat fel? Har fåglar revir, då kanske jag ser den igen om jag spanar på samma plats?

Skriv ett nytt inlägg i diskussionstråden: En konstig fågel

Tillbaka till kategorin: Vilken fågel?

Bygga fågelholkar

Nu till hösten är det lämpligt att snickra ihop fågelholkar inför nästa år.
Här en sida som kan vara till hjälp: Holksidan

Landskapsfåglar

Symboler för de svenska landskapen

FORUM

Välkommen att diskutera och ställa frågor om allt som rör våra vilda svenska fåglar. Du kan även bifoga en bild till ditt inlägg.

Kontakt (ej frågor om fåglar)

E-post till webbansvarig: info(snabel-a)fageln.se
OBS! För fågelobservationer eller fågelfrågor, använd forumet.

© 2010-2021 fageln.se
CMS by N2CMS | HTML Template ResponseEve